תחום אחסון האתרים הוא תחום רחב וגדול מאוד. בעידן בו אנו חיים היום לכל עסק יש אתר, וכל אחד זקוק לשירותי אחסון איכותיים וטובים. היום ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של שירותי אחסון – אחסון שיתופי ואחסון ייעודי.

מה ההבדל בין הסוגים הללו? איזה סוג של שירות יכול להיות הנכון והטוב ביותר עבורכם? קראו את המאמר הבא ותוכלו לקבל יותר מידע על הסוגים השונים ולהבין מהו פתרון האחסון הנכון והטוב ביותר בשבילכם.

אחסון אתרים שיתופי

מרבית אתרי האינטרנט בעולם מאוחסנים במה שנקרא: אחסון אתרים. מדובר למעשה על שיטה של אחסון שרתים במסגרתה יכולים להתקיים, זה לצד זה, מספר רב של שרתי אינטרנט כשביניהם חוצצים וירטואליים. כל אתר מקבל את נפח ההקצאה שסוכם עליו מראש והעבודה מתבצעת באופן שיתופי מבלי שאתר ייפגע מהפעלתו של אתר אחר ה"יושב" לידו. היתרון של אחסון אתרים שיתופי הוא בעלויות הנמוכות מאלו המתבצעות על ידי תשתית ייעודית, זאת לצד עלויות נמוכות בכל הנוגע לשדרוג המערכת והשרת עצמו.

אחסון שרתים פרטי

שרת יעודי הוא מחשב שמאוחסן בחוות שרתים של ספק אחסון שרתים ומיועד למטרה מסוימת. אחסון שרתים יעודי הוא מחשב שכל רכיבי החומרה שלו מיועדים לחברות ועסקים המשרתים עשרות אם לא מאות אלפי לקוחות, ותעבורת הנתונים שלו גבוהה ודורשת שרת חזק במיוחד וכולל גם גיבוי לעסק. מטבע הדברים, אחסון שרתים ייעודים מסובכים יותר מבחינה טכנית ודורשים התמקצעות רבה יותר למנהל השרתים בכל רכיבי התשתיות, החומרה והתוכנה.

מי משתמש באחסון שרתים יעודי?

חברות גדולות, עסקים נרחבים וכאלו העושים שימוש בתעבורת נתונים גבוהה ובעלת סיכון אבטחה רב הם אלו אשר לרוב יעשו שימוש אחסון שרתים יעודי, והם גם אשר ידרשו שירות אינטרנטי מפותח מידיו של מנהל שרתים מקצועי ומיומן המומחה לכל הנושאים הטכניים הנדרשים בהפעלת ובתחזוקת אחסון שרתים יעודי. בימינו, מי שעושות שימוש אחסון שרתים שכזה הן חברות אשראי גדולות, שרתי בנקים נרחבים, חברות אבטחה וכמובן משרדי ממשלה המעבירים כמויות מידע ונתונים גדולות מהרגיל.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *