כמעט לכל אחד זה קרה לפחות פעם אחת בחיים – מחשב עמוס בקבצים חשובים חווה תקלה או וירוס וכל המידע נמחק. ישנם פעמים בהם מדובר במידע ישן ולא חשוב כל כך, ולכן ניתן להמשיך מאותו המקום, להתקין מחדש תוכנות חשובות ולהתקדם, אך ישנם מקרים בהם מדובר בקבצים חשובים מאוד כמו תוכן חיוני לעבודתו של בעל המחשב או תמונות משפחתיות חשובות ובמקרים כאלו רבים תוהים האם יש דרך לבצע שחזור קבצים ולהציל את המצב.

ובכן, חשוב לדעת כי גם אם נראה לכם שהמצב אבוד, לא בטוח שזה באמת נכון. ייתכן מאוד כי בסופו של דבר תגלו כי ניתן לבצע שחזור קבצים או שחזור מידע על גבי המכשיר ולהחזיר את הקבצים היקרים לכם, אך לא כל אחד יכול לעשות את זה.

פנו למומחים

כאשר מדובר בתקלה במחשב או מכשיר נייד, רבים מנסים מיד להפוך לטכנאים בעצמם ולתקן את התקלה, בין אם בניסיונות שונים עצמאיים או בדיקת מידע בגוגל, אך בפועל – אם אין לכם ידע מקצועי וניסיון בתחום, אל תתעסקו בזה. לעיתים ההתעסקות הזו יכולה לגרום להרבה יותר נזק מתועלת ולהותיר אתכם עם מכשיר ממנו כבר לא יהיה ניתן לבצע שחזור קבצים, לאחר שבתחילה כן היה אפשר.

לכן בכל מקרה בו אתם מבחינים כי נעלמו או נמחקו לכם קבצים חשובים מהמחשב שלכם או מהמכשיר הנייד, פשוט פנו אל מומחים בתחום ואנשי מקצוע מנוסים ותנו להם לבצע את העבודה.

אל תבצעו פרמוט בעצמכם

בעבר הפתרון של רבים לתקלות במכשירים היה פרמוט. הבעיה היא שפרמוט אולי יסייע לכם לפתור תקלה קיימת, אך יעלים לכם את כל הקבצים החשובים לכם, כאשר ייתכן ובכלל אין צורך בפרמוט, או שאם כן יש צורך – יש אפשרות להציל את הקבצים לפני שעושים את זה.

לכן, בכל תקלה במכשיר שלכם, בין אם מדובר במחשב או במכשיר נייד, פשוט פנו אל איש מקצוע ואל תבצעו פעולות בלתי הפיכות בלי לדעת מה ההשלכות שלהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *